Intervju sa Igorom Rausisem (3. nastavak)


Igor Rausis: „Ne mogu živjeti bez šaha …“

13.10.2020 01:07 

(3. nastavak)

E.SUROV: Dobro, nije to toliko važno. Šta je sledeće? Da li je nastao nekakav skandal?

I.RAUSIS: Prije početka trećeg kola najavljeni su parovi, svi su sjedili. Igrali smo svako za posebnim stolom, u prvom redu. Neikshans je prišao stolu. Prvo je nešto rekao mom protivniku, ali šta, to nisam čuo. Moj protivnik je odmah ustao, vrlo nezadovoljnog lica, i rekao da neće da igra. Nakon toga mi se Neikshans obratio. “Igore, šta  radite ovdje? Zašto igrate pod tuđim imenom? Teško mi je povjerujem da osoba koja radi kao trener u Šah školi u Rigi … Budući da je bio u Rigi, nije mogao, a da ne zna ko je Isa Kasimi. Ali opet, ne mogu to garantovati. Govorio je prilično glasno da bi ga svi mogli čuti. Šta sam drugo mogao da uradim? Pokazao sam svoj nacionalni dokument koji potvrđuje ko sam i da ne igram pod tuđim imenom. On ga je počeo da proučava. I počeli su zvati Rigu. Riga je potvrdila da imam pravo da igram na turniru. Nakon toga vidio sam zbunjeno lice glavnog organizatora, puno nezadovoljnih pogleda i odlučio sam da odem. To je, uglavnom, sve što se dogodilo.

E.SUROV: Vi ste sami donijeli odluku da napustite turnir?

I.RAUSIS: Da, iako je sada to opisano malo drugačije. U principu, sve je opisano drugačije – nestale su riječi „šta radite ovdje“, „zašto igrate pod tuđim imenom“ … U prošlom postu Neikshans je napisao da je ovo bila inicijativa organizatora.

E.SUROV: U redu. Ako sam dobro razumio, nastala je određena konfliktna situacija, postala vam je neugodna, a vi – čak i uz pomoć sudije ili bez pomoći sudije – niste smatrali da je moguće da turnir nastavite u takvom okruženju.

I.RAUSIS: Došao sam da malo igram šah i da, ako imam sreće, zaradim nešto novca.

E.SUROV: Recite mi, Igore, zašto? Zar ne možete bez šaha?

I.RAUSIS: Iskreno, ne mogu. Prije sam igrao dopisni šah, ali sada, nakon svega što se dogodilo, to sam uradio na višem nivou.

E.SUROV: Da li igrate sada i dopisni šah?!

I.RAUSIS: Pa, teško mi je da se takmičim sa svojim šahom i telefonima protiv onih željeznih čudovišta koja su nasuprot … Ali, generalno, sam proces igre mi je važan.

E.SUROV: Igrate li na internetu?

I.RAUSIS: O, šah preko interneta nekako mi ne ide, jer odmah nakon Strasbourga … Chess.com je bio prvi, pa Lichess … uglavnom, počeli su mi zabranjivati da igram. Ne zbog programa, već zbog imena. Ali ovo su privatni organizatori, sve je to u redu.

E.SUROV: Da li ste zato promenili ime?

I.RAUSIS: Pa, da, bio sam tamo pod svojim imenom, naravno. Štaviše, u chess.comu sam čak bio i pod svojim prvim prezimenom – Kondylev.

E.SUROV: Artur Neikshans nas sluša i u chatu piše: „Prvi put sam čuo da ste Kasimi, i to prvi put u trećem kolu“. Da, Arthure, pišite nam u chatu – naravno, imate priliku da se usprotivite i kažete svoju verziju.

Samo bih vas podsjetio da danas ne vodimo istragu. Na primjer, zanimljivo mi je razgovarati s Igorom, postavljati mu pitanja ne samo o onome što se dogodilo u subotu. I ovdje nemamo suđenje, niti ispitivanje, već takav razgovor.

I.RAUSIS: Evgenije možete postavljati svakakva pitanja. Nisam se bojao suda – otišao sam u Lozanu …

E.SUROV:  Sastanak Etičke komisije FIDE održao se u Lozani, ali na to ćemo se vratiti kasnije, ali za sada vas želim nešto pitati. Naravno, ne možete živjeti bez šaha, ponekad želite da igrate na turnirima na kojima vam zakon dozvoljava da igrate. Zar ne mislite da bi bilo ispravnije da zaista nosite svoj krst, da ga nosite do kraja i kasnije igrate pod svojim imenom? I sami ste rekli da svoju krivicu priznajete, kajete se … I eto, ispada da, iako se kajete, ali … Možda se ne ponašate sasvim korektno?

I.RAUSIS: Slažem se, ne protivim se pravilima. Ne odlazim na rejtingovane turnire da bih uzimao nagrade od ljubitelja šaha.

(Nastaviće se)

http://chess-news.ru/node/27407

Postavi komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.