Intervju sa Igorom Rausisem (4. nastavak)


Igor Rausis: „Ne mogu živjeti bez šaha …“

13.10.2020 01:07 

(4. nastavak)

E.SUROV:  Ne govorim o tome da kršite bilo kakva pravila. Govorim o određenoj, ako hoćete, etičkoj strani. Odnosno, mislite li da je korektno učešće na turniru s novim imenom i prezimenom …

Zašto se ne biste igrali imenom pod kojim vas svijet šaha poznaje?

I.RAUSIS: Ali to je nezakonito. Ako u mojim dokumentiam piše jedno, kako mogu da igram pod imenom osobe koja ne postoji? To vas već ne razumijem.

E.SUROV:  Onda možda niste trebali promijeniti ime? Ovo je moje pitanje.

I.RAUSIS:  To je drugo pitanje! Na tu temu vodio sam duge razgovore sa rodbinom. Nisu svi bili za … Ali, želio sam pobjeći od ovih fotografija što je više moguće. Nisam stigao daleko, zahvaljujući objavi na Facebooku u subotu navečer. I dalje me povezuju s njim.

E.SUROV:  Onda, ako već pričamo o fotografiji, volio bih se vratiti na dan kada je ova fotografija snimljena. Kako je to učinjeno? Još uvijek ne znamo. FIDE šuti. Zar ni vi ne znate?

See the source image

I.RAUSIS:  Imam samo nagađanja. Samo FIDE može reći kako je to urađeno. Ali znam gdje je napravljen i kada. Snimljeno je tokom partije.

E.SUROV: U toaletu.

I.RAUSIS: Ne samo u toaletu, već u toaletnim za invalide.

E.SUROV:  A zašto, tamo su bili  pogodniji uslovi za snimanje, ili nešto drugo?

I.RAUSIS: Zapravo … Pa, znate da su toaleti za invalide u Evropi prilično prostrani. Možete me pitati šta sam tamo radio. Generalno, koristio sam ga za predviđenu svrhu.

E.SUROV:  Pa, ono što ste uradili, znamo, jer to niste poricali.

I.RAUSIS: Ne, vi me možete pitati zašto sam bio u invalidskom toaletu.

E.SUROV:  Zašto?

I.RAUSIS: U redu. Ja invalid prve kategorije.

E.SUROV: Shvatam.

I.RAUSIS:  I to takođe nije tajna ni za koga, posebno za one koji me vide.

E.SUROV:  Mislite li da su vas dosta dugo pratili na ovom turniru?

I.RAUSIS:  Na ovom turniru – da. I prije toga, nasumičnim provjerama liga, iz nekog razloga, moje ime je uvijek izvlačeno. Naravno da sam bio pod kontrolom.

E.SUROV:  Konačno, mislite li da je ovu fotografiju snimila neka skrivena kamera koja je visla ili je u susjednoj kabini definitivno bila osoba koja je pritisnula dugme za slikanje?

I.RAUSIS: Sjećam se ove kabine. Fotografija je snimljena odozgo, ali pregrada kabine došla je do samog plafona. Da bih to provjerio, morao bih ponovo ući u ovu kabinu … Pretpostavljam da je to snimljeno video kamerom. Ne telefonom. Ali nisam stručnjak za ovo pitanje, ne mogu to da tvrdim.

E.SUROV:  Danas nas slušaju velemajstori, uključujući i one poznate. U chatu Baadur Jobava traži da odgovorite – „da li ste varali zbog ličnih psiholoških problema ili je to samo banalno da biste podigli svoj Elo?“ Dodao bih: ili iz nekog drugog razloga? Zašto se sve ovo dogodilo?

I.RAUSIS: Na malom turniru u Strazburu jedva da sam mogao malo podići rejting i  teško da sam mogao mnogo napuniti novčanik. Uz to, u tom sam trenutku već imao ozbiljnih zdravstvenih problema. Generalno, izvukao sam telefon jer nisam vidio ništa za tablom. O svemu tome govorio sam na sportskom sudu, i svojim prijateljima, a ne samo prijateljima.

E.SUROV: Igor je sada rekao da mu je na telefonu ostalo 2% punjenja baterije i zatražio da nastavi sutra.

http://chess-news.ru/node/27407

(Kraj)

Postavi komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.