Intervju sa Igorom Rausisem (1. nastavak)


Igor Rausis: „Ne mogu živjeti bez šaha …“

13.10.2020 01:07 

(1. nastavak)

E.SUROV: 20:02 po moskovskom vremenu, uživo Chess-News, Igor Rausis sa mnom. Ili Isa Kasimi? Dobro veče.

I.RAUSIS: Zovite  me Igorom. Prijatelji me zovu Igor.

E.SUROV: Koliko znam, imali ste još jedno ime, odnosno prezime. Možda čak još neko. Podijelite sa nama, koliko ih je bilo.

I.RAUSIS: Tri.

E.SUROV: Kako se to dogodilo?

I.RAUSIS: Olita Rause, moja supruga, jedna od najjačih dopisnih šahistkinja, ženski velemajstor. Dvostruki velemajstor, jer je dopisno dobila titulu i muškog velemajstora. Trenutno ne igra šah, zauzeta je onim što voli. Porodica se raspala. Jedno vrijeme sam samo igrao šah, a zatim sam upoznao svoju srodnu dušu i uzeo prezime svoje žene. Ali uzeo sam ga, naravno, ne u vrijeme vjenčanja, već mnogo kasnije, kada se sve ovo dogodilo u Francuskoj.

E.SUROV: A u Latviju ste se preselili iz Ukrajinu …

I.RAUSIS: Da. Rođen sam u onom dijelu Ukrajine, o kojem se sada puno govori – ovo je Luganska Narodna Republika, grad Kommunarsk.

E.SUROV: To vi tako zovete. Odnosno, priznajete li je kao Lugansku Narodnu Republiku?

I.RAUSIS: Ne razgovarajmo o politici.

E.SUROV: Sami ste je tako nazvali!

I.RAUSIS: Tako se dogodilo da mi tamo živi sva rodbina koja je na suprotnim stranama barikada. To je, naravno, neprijatno.

E.SUROV: Da li ste zvanično promijenili ime ?

I.RAUSIS: Da, napisao sam izjavu: na osnovu ilegalno snimljenih fotografija raširenih na internetu, pitao sam Ministarstvo unutrašnjih poslova – takvo imamo, Ministarstvo za državljanstvo i emigraciju – prihvatili su moj zahtjev, razmotrili i udovoljili. Službeno je. Tada sam morao prepisati sve papire, sve diplome …

E.SUROV:  „Kod nas“ – mislite na Latviju?

I.RAUSIS: Da, ja sam državljanin Latvije.

E.SUROV: A vi sada tamo živite? U Rigi?

I.RAUSIS: U Rigi.

E.SUROV: Kada ste tačno promenili ime?

I.RAUSIS: Podnesena je prijava prošle godine. Kao što sam rekao, nakon svih ovih događaja u Francuskoj, širenja ovih fotografija … U principu, postojala je samo jedna fotografija, jednostavno je malo foto-šopirana.

E.SUROV: Onaj za koju mislite da je nelegalno proširena, zar ne?

I.RAUSIS: Mislim da to nije legalno ni u jednoj zemlji na svijetu.

E.SUROV: Hajde da razgovaramo više o ovome. Prvo, postavljam vam pitanje: koliko ste turnira ili partija već igrali s novim imenom?

I.RAUSIS: Ne mogu igrati rejtingovane turnire.

E.SUROV: Mislim na bilo koji turnir.

I.RAUSIS: Svi službeni turniri su mi zabranjeni do 2025. godine.

E.SUROV: Ali bez obzira na to, upravo ste igrali turnir, to ne poričete. Bio je to neslužbeni turnir, naravno.

I.RAUSIS: Da, neslužbeni turnir, nije bio prijavljen, nije se računao za rejting. Usprkos tome, provjerio sam ove informacije, nazvao federaciju. Potvrdili su mi da turnir se turnir neće rejtingovati. Tada sam postavio još jedno pitanje: mogu li da učestvujem? Potvrdili su mi: da, mogu da učestvujem. Tada sam kontaktirao organizatora.

E.SUROV:  Dakle, pretpostavljam (tačno, ili me ispravite ako nije) da ovo nije prvi nerejtingovani turnir na kojem ste željeli da igrate. Zato sam postavio ovo pitanje.

I.RAUSIS: Igrao sam nekoliko turnira u Rigi, jedan od njih je ušao u Chess-Results.

E.SUROV: Takođe sa ovim imenom?

I.RAUSIS: Igrao sam sam s imenom Rausis, jer nije bilo potrebe za plaćanjem turnirske takse kao međunarodni majstor, što i jesam. Zato sam igrao kao Rausis.

E.SUROV: Bio je to turnir u Fischerovom šahu, ako se ne varam.

I.RAUSIS: Da, u Fischerovom šahu, tačno.

E.SUROV: Na ovom ili sledećem turniru, da li ste imali problema poput ovog koji se dogodio prošli put?

I.RAUSIS: Činjenica je da je riška publika nekako adekvatnije reagovala … Vratimo se kasnije onome što se dogodilo u subotu. Sad ću samo reći da u Rigi nisam imao problema. Na tom turniru su igrali velemajstor Širov, velemajstor Svešnikov … Imam prilično dobar odnos s Aleksejem Širovom. Pa, povjerljiv … Nekad smo zajedno igrali šah, neko vrijeme sam mu bio trener. A s Jevgenijem Ellinovichom, počevši od VŠT … ne moram objašnjavati što je to?

E.SUROV: Objasnite.

I.RAUSIS: Viša škola za trenere, Moskva.

E.SUROV: Što više danas objasnite, Igore, to bolje! Ne oklijevajte.

I.RAUSIS: Da, završio sam Višu trenersku školu, bile su to osamdesete, sjajno vrijeme … U to sam vrijeme čak postao šahista. Nije mi padalo na pamet da ću igrati na turnirima i putovati po svijetu. Imao sam potpuno drugu profesiju. Ali bio sam trener u Šahovskoj školi u Rigi i poslan sam da poboljšam svoje kvalifikacije. Proveo sam dvije godine u Moskvi. A boraviti u Moskvi, a ne igrati na turnirima bio bi  grijeh. Na jednom od njih sam ispunio majstorsku normu. Tako sam postao šahista.

(Nastaviće se)

http://chess-news.ru/node/27407

Postavi komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.