“Magnus je odbio zajedničku fotografiju, bilo je to veoma razočaravajuće.” Volodar Murzin – o idolu djetinjstva i meču za šahovsku krunu


Piše:Timur Ganeev
Dopisnik „SE“

Volodar Murzin.
Foto: Global Look Press

Šahovski vunderkind će pokušati da zablista na Evropskom prvenstvu 2023.

Volodar Murzin se godinama smatra jednim od najtalentovanijih šahista na svijetu. Do svoje 16. godine osvojio je mnoge vrhunske juniorske turnire, a posljednjih nekoliko godina ozbiljno napreduje već na nivou odraslih. U proljeće 2021. Volodar je podijelio drugo mjesto sa Nodirbekom Abdusattorovim, Gukeshom Dommarajuom i Nihalom Sarinom na turniru Polgar Challenge. Početkom 2022. Murzin je podijelio šesto mjesto na drugom najvažnijem turniru šahovskog festivala Wijk aan Zee, a u septembru je učestvovao u Superfinalu prvenstva Rusije. U Čeboksariju, Volodar je podelio treće-peto mesto sa Evgenijem Tomaševskim i Vladislavom Artemjevom. Iza su ostali vrhunski igrači kao što su Andrej Esipenko, Jevgenij Najer, Maksim Matlakov, Maksim Čigajev

Murzin će u martu učestvovati na Evropskom prvenstvu 2023. u Srbiji (2-14. mart). Njegov cilj je postizanje maksimalnih rezultata. O tome je velemajstor govorio u intervjuu za “SE”. Naš susret je održan nakon Volodarove simultanke na štandu Ruske šahovske federacije (RCF) na tribini „Zajedno smo. Sport“.

Gukesh ima mnogo prednosti

– Pobijedili ste u svih 16 partija u simultanci. Da li je ovo bilo prvo takvo iskustvo?

– Ne, ranije sam mnogo puta davao simultanke.

– Da li vam je neko od mladih protivnika pravio probleme?

— Bila je jedna zanimljiva partija. Previdio sam  kvalitet, ali je poziciona kompenzacija bila jako dobra. U završnici je pozicija bila krajnje nejasna, ali ipak sam uspio pobijediti.

– Nakon simultanke mladi šahisti su stajali u redu da se slikaju sa vama. Imate li i vi dječije fotografije sa poznatim velemajstorima?

– Da naravno. Sa mnogim velikim velemajstorima osim Magnusom Carlsenom.

– Zar se niste sreli sa njim?

– Odbio me je. Bilo je veoma neprijatno.

– Zamišljam…

-Bio sam veliki navijač Magnusa kao dijete. Ali nakon tog incidenta… Sada nemam omiljenog šahista.

— Vaš vršnjak Gukesh Dommaraju je već u prvih 20 igrača po FIDE rejtingu, nedavno je pobijedio Carlsena u klasičnoj partiji. Iznenađeni ste njegovim napretkom?

– On je sjajan momak, vrijedno radi na sebi. Vidi se da je već dostigao visok nivo. Odličan u taktici, dobro računa, u stanju je da iscijedi maksimum u remi završnicama. Gukesh ima mnogo prednosti.

– Da li ste se često s njim sretali?

– Često. Najupečatljivije je bilo na Svjetskom prvenstvu 2018. u Santiagu. On je osvojio prvo mjesto, ja drugo. Mada sam ja jedini na ovom turniru uspio da ga pobjedim.

— Fabiano Caruana je u svom podcastu podijelio svoja razmišljanja o novoj generaciji vrhunskih igrača (Erigaisi, Abdusattorov, Kaimer, Sarin, Pragnananda, Gukesh, Niemann). Rekao je da ga ne vidi kao šampiona, pa čak ni među prvih 5 igrača. Da li se slažete sa njim?

– Nisam čuo. Mislim da možda nije u pravu.

Tranzicija FSR-a u Aziju je pozitivna odluka

— Možete li podijeliti svoje utiske o nastupu u Superfinalu prvenstva Rusije?

— Bio je to najjači interni turnir u mom životu. Bio sam sretan što sam bio tamo. Da ne kažem da mi je sve dobro išlo, ali generalno sam igrao pristojno. Dobio sam dosta rejting poena. Zaista mi se svidjela organizacija turnira – igrali smo u Čuvaškom državnom umjetničkom muzeju. Ovo je dalo partijama posebnu atmosferu.

– Jedini poraz ste doživjeli od budućeg pobjednika Superfinala Daniila Dubova. Da li je bilo neprijatno?

– Poraz je uvijek neprijatan, ali objektivno sam ja kriv. Igrao sam veoma loše. Figure sam vraćao unazad, nisam osjetio igru. Mogao sam u jednom trenutku ući u jednaku poziciju, ali sam upao u vremenske probleme i nisam mogao pronaći pravo rješenje.

-Koji je vaš cilj za ovu godinu?

– Želim preći granicu od 2600 (sada je Murzinov rejting u klasičnom šahu  2554). A onda krenuti ka 2700. Od kratkoročnih ciljeva – pokazati dobru igru ​​na Evropskom prvenstvu.

– Koji je minimalni cilj za Evropsko prvenstvo 2023?

– Minimum je da se kvalifikujem na Svjetski kup (treba da uđem među 23 najbolja), ali uvijek sam sebi postavljao maksimum.

– Izgleda da će ovo biti posljednje Evropsko prvenstvo za Ruse na duži rok, s obzirom na prelazak Ruske šahovske federacije u Aziju. Šta mislite o tome?

-Mislim da je ovo pozitivna odluka. U Aziji ima mnogo jakih šahista u svim starosnim kategorijama. Konkurencija će biti još ozbiljnija nego u Evropi. Osim toga, tamo se normalno ponašaju prema Rusima, neće biti takvo ponašanje gdje žele da nas vide, a gdje ne.

— Imate li knjigu o šahu kojoj se s vremena na vrijeme vraćate?

— “Priručnik završnica” Marka Dvoretskog. Pročitao sam je četiri puta. Veoma korisno, preporučio bih je svim ljubiteljima šaha.

-Koja je vaša omiljena partija na svjetskom prvenstvu?

– Od onih koje sam gledao uživo izdvojiću mečeve Magnusa sa Karuanom i Sergejem Karjakinom. Kada je bila napeta borba u klasičnom šahu i sve se odlučilo na taj-brejk u brzom šahu.

— Koga smatrate favoritom u meču između Jana Nepomnjačija i Ding Lirena?

– Nema favorita. Ipak, ovo je meč za svjetskog šampiona, za koju se kandidati za krunu pripremaju jako dugo i pažljivo. U međusobnima susretima, šahisti imaju približno jednak rezultat, približno isti rejting. Nadam se da će Jan i Ding pokazati aktivnu igru. Biće mnogo lijepih partija, a navijači širom svijeta će neizmjerno uživati ​​gledajući ih. Naravno, podržaću našeg šahista.

– Da li neuspjeh Ding Lirena u Weik an Zee-u znači da Kinez nije u najboljoj formi za meč u Astani?

-Mislim da to nije pokazatelj. Spekuliše se da je Ding namjerno igrao tako loše na turniru u Holandiji. Možda je ovo bio taktički manevar da se Jan opusti. Mislim da će se Liren dobro pripremiti za meč. Malo je vjerovatno da će loš rezultat u Wijku izvršiti moralni pritisak na njega. Meč za svjetskog šampiona je sasvim druga priča.

https://www.sport-express.ru/chess/reviews/kto-takoy-volodar-murzin-i-na-chto-on-pretenduet-na-chempionate-evropy-po-shahmatam-intervyu-2044082/