Prvak Srbije Aleksandar Inđić: Ako ovako nastavim…


Autor: Nikola Novaković 26. jun 2024

foto: Aleksandar Inđić

Srpski velemajstor Aleksandar Inđić (2602) još jednom je dokazao da je pravi specijalista za prvenstvo Srbije. U utorak su mnogi ljubitelji sporta bili uz dešavanja sa Evropskog prvenstva u fudbalu, koje se održava u Nemačkoj, a možda bi im bilo pametnije, ili barem manje stresno, da su više pažnje posvetili završnici Šampionata Srbije u Senti.

Na tom nadmetanju je 28-godišnji Inđić, šahista iz Stare Pazove, potvrdio da se nalazi u odličnoj formi i došao do rezultatski značajnog rezultata. Na šta tačno mislimo?

Legendarni Svetozar Gligorić je 11 puta bio nacionalni prvak, doduše u Jugoslaviji, Ivan Ivanišević je to učinio šest puta u Srbiji, a Inđić je sada deo probranog društva – postao je šampion Srbije peti put u svojoj karijeri!

Iskreno, jesam očekivao da ću brzo doći do pete titule, naročito pošo sam do četvrte došao prilično ubedljivo. Nisam video razlog da ne nastavim seriju, pa ne mogu da kažem da je peta titula preveliko iznenađenje. Titula mi mnogo znači jer odmalena pratim domaći šampionat i poznajem istoriju – dok sam rastao uživao sam prateći izveštaje sa turnira, partije… Uvek sam imao želju da ostavim svoj pečat na tom polju. Sada sam to i uspeo“, rekao je Aleksandar Inđić za Sport klub.

Inđić, koji je sa 200 centimetara najviši šahovski velemajstor sveta, briljirao je tokom devet rundi i osvojio sedam bodova i time iza sebe ostavio kolege iz reprezentacije Srbije.

Prosečan rejting protivnika je bio za 100 poena veći nego na prošlogodišnjem šampionatu, tako da je prvenstvo bilo vrlo jako.

Nastupio je i Inđićev reprezentativni kolega Aleksej Sarana. Reč je o aktuelnom šampionu Evrope. Od naših najjačih srpskih igrača nedostajali su Aleksandar Predke i Velimir Ivić.

Nadam se da će u budućnosti, kada se šampionat bude organizovao, igrati svi najbolji srpski igrači. Najteže je bilo u partijama protiv Atalika jer je bila delikatna poziciona partiju kojoj je bilo dosta prevrata. Često viđamo takve situacije u šahu – partije u kojima naizgled nema mnogo bure, ali dosta toga se dešava ispod površine i igrači znaju koliko je to složeno. Naravno, prilično je teška bila i partija protiv Sarane u poslednjem kolu. Sve i da sam poražen u poslednjem kolu, zadržao bih titulu po dodatnim kriterijumima, ali ulog je bilo ubedljivo prvo mesto“, objašnjava Aleksandar Inđić.

Robert Markuš (2587) i Aleksej Sarana (2712) osvojili su po šest poena, a za njima su na tabeli Dušan PopovićIvan IvaniševićMiloš PerunovićSuat Atalik

foto: Šahovski savez Srbije

Što se Inđića tiče, igra u odličnoj formi u proteklom periodu. Pre titule u Senti, odlično je igrao i na jakom turniru u Taškentu.

Vrlo sam zadovoljan tim nastupima. Samo mi je izuzetno žao što nisam osvojio prvo mesto u Taškentu jer mislim da sam igrao sjajno. Ako su ova poslednja dva turnira pokazatelji trenutne forme, mislim da nemam čega da se plašim i voleo bih da tako nastavim.

Inđić je sa reprezentacijom Srbije osvojio evropsko zlato igrajući na trećoj tabli. Da li, posle sve boljih igara, razmišlja o tome da na nekom od takmičenja nastpi i na prvoj ili drugoj tabli? Trenutno se na tim pozicijama nalaze srpski reprezentativci rođeni u Rusiji – Aleksandar Predke i Aleksej Sarana.

Svakako da bih voleo da se oprobam kao prva tabla, ali mislim da treba da se poštuje Elo rejting u ekipi. Voleo bih da vremenom nastavim da napredujem i da moj rejting raste, pa bih želeo da se tako nešto dogodi u situaciji u kojoj je moj rejting najbolji ili među najboljima. Ranije sam imao to iskustvo – od 2019. i 2022. sam bio čelna tabla reprezentacije i mislim da sam dosta dobro nastupao. Voleo bih da se to opet desi u narednom periodu“, objašnjava Aleksandar Inđić za Sport klub.

Planovi za naredni period? U Budimpešti se od 10. do 23. seprembra održava Šahovska olimpijada,„Nadam se da će Srbija na Olimpijadi nastupiti u najjačem sastavu. Posle evropskog zlata, ambicije su velike. Pre toga me očekuju neki manji turniri koji su svakako bitni, ali ne koliko Olimpijada“, zaključio je Inđić.

foto: Šahovski savez Srbije

Prvak Srbije Aleksandar Inđić: Ako ovako nastavim… – Sportklub (n1info.rs)