Magnus Carlsen kod Leksa Fridmana u podcastu o treninzima s Kasparovom, svom stilu igre i mnogo čemu drugom


Piše: Sergey Tsirakovsky

„Uvijek sam bio slab u rješavanju šahovskih problema. To je za mene bila slijepa tačka, teško mi je bilo koncentrisati se i dovoljno duboko istraživati.“

„Vrlo rijetko se dešava da mislim 30 minuta, nakon čega dođe do prosvjetljenja. Ako ne vidim najbolje rješenje u roku od 10 minuta, neću ga vidjeti uopšte.“

„Imam plan za igru, a dalje je sve prilično jednostavno. Recimo, ako razumiješ kako postavljati pješake u završnici, sve je jasno. I nakon toga dolazi ono što zovemo tehnikom. Tehnika podrazumijeva jednostavne poteze koje mogu izvesti ne samo najjači igrači.“

„U Kasparovljevo vrijeme bijeli su često imali značajnu prednost. Sada je mnogo teže pronaći ideje za postizanje prednosti. Sa pojavom neuronskih mreža i jakih mašina, sve se svodi na pronalaženje varijanti  koje te mašine ne uzimaju u obzir.“

„Lično se trudim da sam previse često ne koristim mašine, jer znam da kad igram, ne mogu računati na podršku kompjutera. Tako da tim zadacima se bavi moj tim.“

„Zadivljujuće je kako su prije mnogo godina stvorili konja i lovca, ne znajući da će oni biti približno jednaki po snazi uprkos tako različitim osobinama.“

„On bolje od mene računa kratke varijante, ali ponekad mu nedostaje dubine. Osim toga, u poslednje vrijeme je poboljšao svoje otvaranja.“ (o Janu Nepomniachtchiju)

„Zaista mislim da, kada igram dobro, oni (svi ostali) igraju protiv mene opreznije nego protiv drugih. Ponekad to ni ne shvataju. I definitivno to ide u moju korist.“

„Postoje tri vrste šahovskih knjiga: knjige o otvaranjima, knjige o strategiji, knjige o istoriji šaha. I sve ih smatram veoma zanimljivim.“

„Prvi Kasparovljev zadatak za mene bio je sljedeći: odabrao je tri ili četiri moja najgora poraza i htio da ih analiziram i podijelim svoje razmišljanje. Stvar je bila u tome što mi to nije bilo zanimljivo. Nisam volio tu strukturisanu vrstu rada.“

„Vrhunac njegove karijere bio je od 1970. do 1972. godine, kada je bio daleko bolji od drugih. Njegov stil igre bio je toliko moćan i s tako malo grešaka da jednostavno nije imao protivnika.“ (o Robertu Fišeru)

„Kasparov je igrao u eri velike konkurencije i pobijedio je nekoliko generacija. Smatran je najboljim igračem bar 20 godina.“

„Što se mene tiče, neporažen sam kao svjetski šampion pet puta. Bio sam broj 1 na svijetu 11 godina zaredom u eri još veće konkurencije nego što je imao Garry. Imam najviši šahovski rejting u istoriji, imam najdužu seriju bez poraza u klasičnom šahu. I ipak, to nije uvijek bilo tako.“

„Gledajući najveće igrače, mene ne zanimaju pitanja stila igre.“

„Za ostale je to bio hobi. Ja sam poslije škole nosio knjige i šahovsku tablu i pokušavao da naučim nešto novo.“

(Preneseno sa fejsbuka)