Intervju sa Nepomniachtchijem (17. nastavak)-Tetovaža


Junak rubrike „Razgovor u petak“ bio je Ian Nepomniachtchi

Intervju obavili: Yuri Golyshak i Alexander Kruzhkov

Tetovaža

— Poslednje obećanje koje ste dali sami sebi?

Ian Nepomniachtchi- Uvijek sam pažljiv sa obećanjima. Njih treba ispunjavati, a ne samo davati prazne reči. Da, mogu reći — neću napustiti šah dok ne osvojim sve! Inspirativno?

— Veoma.

Ian Nepomniachtchi- Ali zvuči koliko inspirativno, toliko i glupo. Jer ne zavisi sve od nas. Ovdje je prikladnije sjetiti se klasika — radi ono što moraš, i neka bude što bude. Ili drugo izreku, jednu od mojih omiljenih: „Gospode, daj mi smirenosti da prihvatim ono što ne mogu promijeniti, hrabrosti da promijenim ono što mogu, i mudrosti da razlikujem jedno od drugog.“

— Jane, zlatne reči.

Ian Nepomniachtchi- Već sam shvatio da šah zahtjeva maksimalnu koncentraciju, sa godinama treba mnogo više raditi. Krajem prošle godine bio je težak period. Ne bih to nazvao najnižom tačkom. Ali loše sam spavao, mnogo tugovao, nervirao se bez razloga…

Sada je sve to iza mene. Sviđaju mi se promjene koje su se desile sa mnom u poslednjih nekoliko mjeseci. Popravio sam ritam života, povećao samodisciplinu. Treba nastaviti u istom duhu. Ne rasplinjavati se, fokusirati se na glavno. Tada će, vjerovatno, i rezultati doći.

— Kada ste na ruci istetovirali tetovažu?

Ian Nepomniachtchi- Prije godinu dana. Posle meča sa Lirenom.

— Šta je prikazano?

Ian Nepomniachtchi- Ptica feniks, citat na engleskom iz filma „Robin Hud“ i simbol, sličan znaku Relikvija smrti.

— Znak je iz „Harija Potera“.

Ian Nepomniachtchi- Da. Ali u ovom slučaju — samo geometrijska figura, ništa više. Nema posebnog značenja.

— A šta piše u citatu?

Ian Nepomniachtchi-— U prevodu glasi: „Ustani i ustaj ponovo, kao feniks iz pepela, dok jagnjad ne postanu lavovi.“

— Drugim rečima — nikada ne odustaj?

Ian Nepomniachtchi- Tačno!

(Kraj intervjua)

https://www.sport-express.ru/fridays/reviews/yan-nepomnyaschiy-razgovor-po-pyatnicam-s-rossiyskim-shahmatistom-o-karlsene-gukeshe-lizhene-utkine-spartake-hobbi-tatuirovke-2211949/