Intervju sa Nepomniachtchijem (11. nastavak)-Fan ID


Junak rubrike „Razgovor u petak“ bio je Ian Nepomniachtchi

Intervju obavili: Yuri Golyshak i Alexander Kruzhkov

Ian Nepomniachtchi sa DOTA 2 kosplayerima.

Fan ID

— Da li često koristite šahovsku detoksikaciju koju ste pomenuli?

Ian Nepomniachtchi  – I ranije sam imao kratke pauze. Ali da “postim” čitav mjesec… Ovo je prvi put da mi se to desilo.

— Najzanimljivija stvar koja vam se dogodila u ovom periodu?

Ian Nepomniachtchi – Iskreno govoreći, bilo je prilično dosadno. Filmovi, knjige, fitnes, šetnje na svježem vazduhu, na svu sreću živim van grada… Ma, još sam komentarisao i Dota turnir u studiju. Sa 20 godina ozbiljno sam se bavio eSport-om.

– Čuli smo o tome.

Ian Nepomniachtchi – Ukratko, tog mjeseca nije bilo značajnih događaja. Nisam nigdje išao, dosta vremena sam provodio kod kuće. Sjećam se priče o rimskom caru Dioklecijanu, koji je napustio prijestolje i otišao na zasluženi odmor. Kada mu je ponuđeno da se vrati na tron, on je to odbio riječima: „ Ma o čemu vi govorite! Trebali biste vidjeti kakav kupus uzgajam!”

– Na šta ciljate?

Ian Nepomniachtchi –  Tako nekako zamišljam penziju. Za sada je bila samo „probna vožnja“

— Da li ste išli da gledate svoj omiljeni Spartak?

Ian NepomniachtchiJednom – na utakmicu Kupa Rusije, gdje nije potrebna navijačka legitimacija Fan ID. Nisam je još nabavio.

  — Iz principijelnih razloga?

Ian Nepomniachtchi –  Može se reći i tako. Solidarišem se sa navijačima koji od ljeta 2022. bojkotuju mečeve Premijer lige. Po mom mišljenju, Fan ID je potpuno nepotrebna mjera. Prošle godine sam proveo oko mjesec dana u Americi, učestvovao na turnirima. Pošto sam stigao ranije, uspio sam da odem na košarku i hokej. Primjetio sam da ljudi na tribinama uvijek uživaju. Smiju se, đuskaju… Tajna je jednostavna.

– Koja.

Ian NepomniachtchiMnogi su pripiti. Neki piju pivo, drugi piju niskoalkoholne koktele. U našoj zemlji, uvođenjem Fan ID-a, odlazak na fudbalsku utakmicu gotovo je postao zvaničan događaj. Uz puno ograničenja. Osim toga, zabranjeno je i pivo.

– Od 2005.

Ian NepomniachtchiNe razumijem šta sprečava da se pivo vrati na stadione. Čini mi se da se tu nema oko čega svađati. Zašto ljudi dolaze na fudbal? Da se opuste, uživaju. Ako nekome treba još par čaša piva za ovo, u čemu je problem? I zašto je onima koji sjede u VIP ložama dozvoljeno da piju, a drugima ne? Kakva je to diskriminacija?

— Dakle, da je do vas, ukinuli bi Fan ID i osigurali da se vrati pivo na stadione?

Ian NepomniachtchiDa! Prošle godine sam prisustvovao utakmici Barselone…

— Na “Nou Kampu”?

Ian Nepomniachtchi –  Ne, dok je u rekonstrukciji, ekipa igra domaće utakmice na Olimpijskom stadionu. Što je vrlo slično “Lužnjikiju”. Jedina razlika je u tome što smo uklonili trake za trčanje za Svjetsko prvenstvo 2018, ali su u Barseloni one ostale. Za ljubitelje fudbala ovo je, naravno, minus. Pivo se tamo takođe slobodno prodaje. Zašto smo mi gori?

(Nastaviće se)