Intervju sa Nepomniachtchijem (7. nastavak)-Godine


Junak rubrike „Razgovor u petak“ bio je Ian Nepomniachtchi

Intervju obavili: Yuri Golyshak i Alexander Kruzhkov

Godine

— U julu ćete napuniti 34 godine.

Ian Nepomniachtchi– Tako je.

— Što se šaha tiče, kako se osjećate sa godinama?

Ian Nepomniachtchi– Do svoje 25-26 godine nisam bio profesionalac po današnjim standardima. Putovao sam i igrao iz zadovoljstva. Nisam mnogo radio. Brzo sam razmišljao i imao sam još neke druge prednosti. Istovremeno, imao sam mnogo čisto šahovskih minusa. Takav je „Klub veselih i snalažljivih.“

– ???

Ian Nepomniachtchi– Mnogo toga je bilo zasnovano upravo na toj snalažljivosti. Zahvaljujući iskustvu, razumijevanju, znanju, postao sam univerzalni igrač. Ali evo otkrića: kako starite, morate sve više da radite na šahu! Da li su svi na to spremni?

– Zašto više?

Ian Nepomniachtchi– Ono što je ranije bilo samo po sebi razumljivo, za to isto vremenom moraš da ulažeš trud. Posebno da treniraš. Meni je očigledno da su Ibrahimović i Kristijano Ronaldo prije svega požrtvovani i disciplinovani. To im omogućava da ostanu na najvišem nivou.

— Zlatan je završio karijeru.

Ian Nepomniachtchi– Ali sa 40 godina doveo je “Milan” do šampionata.

– Pošto je propustio pobjedu u partiji sa vama, Caruana je na konferenciji za novinare rekao: „Osjećam se kao potpuni idiot.“ Kada ste poslednji put htjeli da izgovorite iste riječi?

Ian Nepomniachtchi– Pa svaki dan!

– A ozbiljno?

Ian Nepomniachtchi– Caruana je tada imao realne šanse na pobjedu. Najvažnija partija, i za mene i za njega. Rijetko se dešava da u takvoj dobijenoj poziciji, bez razumne protivigre protivnika, propustite pobjedu. Živi ljudi griješe!

Osjećao sam se kao idiot kada nisam iskoristio svoju prednost protiv Nakamure u 13-oj partiji. Mislio sam da imam mnogo bolju poziciju. Ali nisam shvatao koliko je ova prednost jaka i velika. Kompjuter mi je kasnije pokazao sve.

– Odigrali ste remi?

Ian Nepomniachtchi– Da. Pogrešno sam procijenio poziciju. Krenuo sam u konkretnu igru umjesto da povećavam pritisak. Desilo se nešto što sam pokušao da izbjegnem i pozicija je postala izjednačena. Došlo je do ponavljanja poteza.

Ponekad propustite očiglednu pobjedu. Istina, to je očigledno onima koji partiju prate na internetu. Uklonite kompjutersku evaluaciju i ljudi neće biti tako vješti u komentarisanju i pronalaženju najjačih poteza.

(Nastaviće se)