Intervju sa Nepomniachtchijem (6. nastavak)-Tablete za spavanje


Junak rubrike „Razgovor u petak“ bio je Ian Nepomniachtchi.

Intervju obavili: Yuri Golyshak i Alexander Kruzhkov

Tablete za spavanje

— U intervjuu za The Guardian rekli ste da su na meču protiv Lirena vaše tablete za spavanje nestale iz hotela. Da li ste saznali kako su nestale?

Ian Nepomniachtchi-Mislim da ih je sobarica jednostavno sklonila. Tamo nema kamera, a nisam ih stavio u sef. Možda sam trebao. Tu su bile – i nestale.

— Otkrili ste to prije odlučujuće partije?

Ian Nepomniachtchi-Noć prije tajbrejka, kada sam legao da spavam. Bio sam uznemiren, razočaran. Odmah sam pomislio: ako ne spavam, to će se odraziti na nivo igre. Biće teško održati koncentraciju. Na kraju se efekat „oh, kakav gubitak!“ pokazao mnogo jačim od činjenice od samog nedostatka tableta za spavanje.

— Da li je to uticalo na igru?

Ian Nepomniachtchi– Sigurno nije pomoglo! Kada ste svježi i odmorni, vidite tablu sasvim drugačije. Osjećate mogućnosti. Posebno u maratonu od 14 partija. Vrlo energičan iscrpljujući događaj.

— Da li ste uspjeli da odspavate sat vremena prije tajbrejka?

Ian Nepomniachtchi– Od 10 ujutro do podne. Nekako! Ovo su bile „patnje mladog Vertera“. Mada već ne tako mladog…

— Sada ništa ne ostavljate na noćnom ormariću?

Ian Nepomniachtchi– Da, ostavljam… Ništa me život nije naučio. Pokušao sam da shvatim: zašto na nekim mjestima bolje spavam, a na nekima nikako ne mogu da zaspim? Razgovarao sam sa specijalistima. Dali su mi mnogo savjeta.

Kakvih?

Ian Nepomniachtchi– Na primjer, puer djeluje i nakon pet do šest sati. Razbuđuje nervni sistem. Malo si uzbuđen i teže je zaspati. Sada u drugoj polovini dana – ne pijem puer.

– Još neki savjet?

Ian Nepomniachtchi-Nisam imao pojma da šetnja prije spavanja može više razbuditi nego smiriti. Iako sam bio siguran da je udisanje svježeg vazduha odlično. Ali efekat je suprotan.

— U meču sa Lirenom sve je bilo protiv vas. Čak i glupa priča sa tabletama za spavanje. Da, i Kinez je završio u Astani slučajno. Prvo, zahvaljujući Karjakinovoj diskvalifikaciji, ušao je na Turnir kandidata, a potom i zbog Carlsenovog senzacionalnog odbijanja. I Kinez preuzima krunu. Nevjerovatno!

Ian Nepomniachtchi– Znate, kakav sam osjećaj imao ponekad? Kao da se odvija klasična sportska drama. Stereotipni film. Naš momak se bori protiv negativnog junaka, antagonista. Sve je protiv našeg junaka— ali na kraju on  pobjeđuje. Detalj je u tome što sam na kraju ja ispao taj antagonist.

(Nastaviće se)